Kampania SEO/SEM

Zapewne każdy internauta ma swoje ulubione strony, które odwiedza regularnie. Pozwalają mu one zaspokoić jego potrzeby, np. informacji, rozrywki. Jednak nie tylko to sprawia, że użytkownik chętnie z nich korzysta. Tym czymś jest użyteczność (ang. web usability). Jeśli witryna jest prosta w obsłudze, dostosowana do możliwości poznawczych i nawyków internauty, to cieszy się ona jego zainteresowaniem. Na takich stronach spędza on o wiele więcej czasu niż w serwisach o skomplikowanej nawigacji i nieczytelnej strukturze. Przyjazne strony są efektywne od strony biznesowej. Mają większą konwersję i lepszą rozpoznawalność w porównaniu do serwisów o nielogicznym układzie treści. Z tego powodu wykorzystanie web usability w projektowaniu serwisów internetowych bardzo się opłaca. Zaprojektowanie ergonomicznej witryny to sztuka. Trzeba bowiem wczuć się w rolę odbiorcy, wiedzieć, w jaki sposób porusza się on po internecie, poszczególnych stronach. Takie dane mają tylko nieliczne agencje e-marketingowe, które dla których wykorzystanie web usability w projektowaniu serwisów internetowych nie stanowi większego wyzwania.